Anul 2024 a început bine pentru turismul de litoral, arată datele centralizate de Litoralulromanesc.ro, cel mai mare turoperator pe acest segment de vacanță, care evidențiază o creștere de 23,27% a numărului de rezervări pentru sezonul estival față de luna ianuarie a anului trecut. Totodată, valoarea totală a rezervărilor făcute depășește cu aproape 32% cifrele înregistrate în aceeași perioadă din 2023.
De altfel, turoperatorul raportează o creștere a vânzărilor pe tot intervalul cuprins de la lansarea programului Înscrieri Timpurii 2024, adică de la 1 octombrie 2023 până la finalul lunii ianuarie, perioadă în care vânzările au crescut cu aproape 29% față de aceeași perioadă a anului precedent.
„În general, ianuarie ne indică trendul pentru anul în curs, iar cifrele obținute în prima lună a acestui an ne duc într-o zonă optimistă și ne determină să estimăm un an bun pentru turismul de litoral în România. Contează foarte mult reducerile și condițiile avantajoase de plată din programul Înscrieri Timpurii derulat de operatorii din turism, dar, în același timp, este evident că pentru tot mai mulți români litoralul autohton este principala destinație de vacanță pe care o iau în calcul atunci când își fac planurile pentru vară. Printre criteriile menționate de turiștii noștri în alegerea stațiunilor românești se numără siguranța, proximitatea și raportul calitate-preț foarte bun”, afirmă Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.
Luna ianuarie confirmă și un alt trend început în sezonul precedent: turiștii care își rezervă din timp sejurul la mare caută în mod special hoteluri bine cotate, care oferă beneficii extra, precum locuri de joacă pentru copii, piscine private, meniuri variate, opțiuni de petrecere a timpului liber, activități dedicate copiilor. Cererea rămâne ridicată pentru pachetele all inclusive, în condițiile în care în sezonul 2023 numărul total al locurilor all inclusive în hotelurile de la Marea Neagră a ajuns la 18.500, în creștere cu 5.000 de locuri în comparație cu anul 2019. Clasamentul celor mai căutate stațiuni până în acest moment arată că Mamaia și Eforie Nord își dispută prima poziție, iar pe poziția a treia se află stațiunea Jupiter.
„Stațiunile în care se fac investiții constant, atât în hoteluri, cât și în infrastructura locală, sunt cele mai solicitate. Acest lucru ne arată că nu putem avea așteptarea ca turiștii să fie atrași la Marea Neagră dacă nu le oferim și cele mai bune condiții de cazare, masă, variante de distracție. În plus, cei care ajung pe litoral trebuie convinși că au toate motivele pentru a repeta experiența. Acest obiectiv poate fi atins doar printr-o bună colaborare între autorități locale, centrale și operatori din turism, ceea ce ne dorim să vedem că se întâmplă mai intens în acest an. Merită, însă, să menționăm faptul că în ultimii ani litoralul a trecut printr-un proces complex care a dus la dezvoltarea acestui produs turistic atât în ceea ce privește infrastructura de cazare, cât și plajele, spațiile verzi, falezele. Vedem îmbunătățiri de la an la an și doar în felul acesta putem spera că turiștii români vor veni în număr tot mai mare pe litoral și că vom reuși să atragem și turiști străini”, subliniază reprezentantul companiei.
Programul Înscrieri Timpurii (Early Booking) continuă și în luna februarie, când românii interesați să își rezerve un sejur la mare pot beneficia de reduceri de până la 46% din tariful standard al unui pachet turistic și au posibilitatea de a plăti în tranșe. La jumătatea acestei luni, turoperatorul va organiza Târgul de turism online, cu extra-discounturi față de cele acordate prin programul Înscrieri Timpurii. După Târgul de Turism, reducerile acordate vor scădea gradual, pe măsură ce ne apropiem de debutul unui nou sezon estival.