Conform golazo.ro, Guvernul României va stopa construcția noilor arene din România din cauza deficitului financiar uriaș cu care se confruntă statul român
În ciuda asigurărilor date de Primarul Municipiului Constanța și de președintele clubul Farul Constanța, Gheorghe Popescu, devine din ce în ce mai clar că lucrările la noul stadion din Constanța nu vor demara prea curând. După aproape doi ani de la demolarea vechii arene, nici măcar actele nu au fost finalizate, ajungându-se abia în faza întocmirii proiectului tehnic de execuție, după ce autoritățile locale au emis autorizația de construcție în urmă cu două săptămâni.
Motivul pentru care startul lucrărilor de construcție va fi amânat din nou îl constituie criza financiară cu care se confruntă statul român. Conform golazo.ro, sunt șanse mari ca Guvernul României să „înghețe” proiectele stadioanelor de la Constanța, Pitești, Timișoara, București (Dinamo), Slatina și Hunedoara până la 1 ianuarie 2027, iar în perioada următoare să taie consistent din bugetul Companie Naționale de Investiții, responsabilă pentru construirea arenelor. Sursa citată susține că există deja o propunere în acest sens pe masa premierului Ilie Bolojan, iar o decizie clară se va lua în perioada următoare.
Dacă situația se va confirma, orașul Constanța va rămâne fără stadion cel puțin până în 2029, iar Farul va fi obligată să dispute partidele de pe teren propriu pe micuța arenă din baza sportivă a Academiei Hagi de la Ovidiu. Nici atleții constănțeni nu vor avea unde să se antreneze, apelând în continuare la ajutorul celor de la Cumpăna, unde există un stadion cu pistă de atletism. În schimb, pe locul fostei arena din strada Primăverii a răsărit o adevărată junglă urbană, cu buruieni de peste un metru și resturi menajere.
Blocarea fondurilor pentru Compania Națională de Investiții ar putea însemna și abandonarea lucrărilor la Sala Polivalentă din Constanța, unde nu se mai mișcă nimic de peste un an, chiar dacă edificiul a fost ridicat în proporție de 70 la sută. Primarul Municipiului Constanța, Vergil Chițac a declarat că vina îi aparține constructorului și că soluția pe care o vede cea mai potrivită ar fi rezilierea contractului.